Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Avitsmart: Hudba jako součást interiéru

Avitsmart: Hudba jako součást interiéru

Když vstoupíte do vinohradského Pavilonu, je dost možné, že uslyšíte hudbu. Jděte po zvuku. Ozývat se bude pravděpodobně ze showroomu firmy Avitsmart, která nabízí komplexní řešení elektroniky v domácnosti: od televizí přes hi-fi soustavy až po reproduktory.

Televize Samsung Curved.

Reproduktor Panorama 2 od firmy B&W. 

Společnost Avitsmart vznikla v roce 2014. Založil ji Martin Lebeda, který šestnáct let pracoval pro velkého výrobce elektroniky, s jehož produkty a směřováním však přestal být spokojený. Proto se rozhodl, že založí vlastní firmu, kde bude nabízet jen to nejkvalitnější, co trh nabízí, a bude tak umět uspokojit i náročnější zákazníky. Mimo reproduktorů a hi-fi soustav dnes Avitsmart nabízí i televizory s ultra vysokým rozlišením či nábytek a příslušenství.

Televize Loewe Connect ID 46. 

Reproduktory od firmy B&W v provedení 683 S2.

Avitsmart se specializuje zejména na rezidenční projekty. Umí například vytvořit ozvučení s centrálním ovládáním, které protíná celý dům či byt – zatímco tak v obývacím pokoji můžete mít zapnutou energickou a rychlou hudbu, v ložnici k tomu může zároveň hrát ambientní a klidná melodie. Jde o tzv. multiroomové řešení, ke kterému potřebujete v podstatě jen smartphone či tablet, ze kterého systém ovládáte.

Domácí kino od společnosti Loewe.

Mezi zákazníky jsou aktuálně nejpopulárnější moderní minimalistické produkty, které umí hudbu přehrávat například pomocí tzv. streamování, jež umožňuje ve vysoké kvalitě přenášet data přímo z oblíbené hudební aplikace Tidal, nebo Spotify. Zatímco klasické CD a DVD nosiče zažívají kvůli novým technologiím spíše úpadek, neustále roste zájem o gramofony. „Mají úspěch zejména u audiofilů, kteří si potrpí na teplejší zvuk a stylové provedení,“ vysvětluje Lebeda. Desky jsou jako jediný z tradičních nosičů stále vyhledávanější. U televizí je zase populární nová technologie zobrazení OLED – nabízí ho například německá firma LOEWE, která prodává i designové televize užší než telefon.

Televize Loewe Bild 7 s LED podsvícením. 

V poslední době hojně diskutovaná virtuální realita prý zatím klasickou televizi nejspíš neovlivní, neposkytla by totiž příjemný divácký zážitek. „Těžko předvídat, ale řekl bych, že bude častější spíše u her, kde má efekt 360 stupňů větší smysl,“ předvídá Lebeda. Do budoucna se bude spíše zvyšovat kvalita zvukového obrazu a reproduktorů i zesilovačů.

Reproduktory odo firmy Sonus Faber v provedení Olympica II. 

V bytě od Lenky Míkové, který navrhla pro projekt SQUAT iD23, najdete gramofon REGA a televizi LOEWE. 

Změny pozoruje Lebeda nejen u technologií, ale i u chování zákazníků. Zatímco dříve investovali lidé především do elektroniky bídné kvality, dnes je poptávka rozmanitější a polarizovanější – náročnějších a osvícenějších zákazníků přibývá. Potvrzuje tak dobrou zprávu: jako v mnoha jiných oblastech, kde hraje zásadní roli kvalita a design, začíná být český zákazník vzdělanější a uvědomělejší.

____________________________________________________________________________________

Vinohradská 50, Praha 2

SaveSave

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...