Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Helma astronauta i robot. Architekt Auer si vyhrál se sbírkou kuriozit

Helma astronauta i robot. Architekt Auer si vyhrál se sbírkou kuriozit

Čtvrť Saint Cloud, která leží necelých deset kilometrů od centra Paříže, patří k nejdražším rezidenčním oblastem ve Francii. Jednou z dominant je třeba usedlost Château de Saint-Cloud, která vznikla kolem 14. století a kde kdysi bydlely panovnické rody. Na jeden z domů v okolí se podíval ateliér architekta Tristana Auera a studio Wilson Associates, zaměřené na interiérový design.

Investoři si vybrali opravdu zkušené profesionály: vedoucí architekt projektu Auer má za sebou řadu zvučných projektů – jmenujme třeba interiér Hotelu du Louvre, který stojí přímo u známého muzea, či řadu butiků pro značku Cartier.

Ale teď zpátky do Saint-Cloudu. Architekti dostali za úkol spojit investorovu lásku k umění a elegantní atmosféru historického interiéru. Majitelé mají zároveň malé děti, a tak museli autoři návrhu myslet i na ně.

Základem bylo oprášit krásné původní prvky a přenést je do součanosti. Architekti proto zachránili a zrenovovali staré parkety, které pak postavili do kontrastu s černobílými mramorovými dlaždicemi. Obnovili rovněž původní štuky a římsy.

Odkazy k historii doplnili profesionálové o velmi moderní doplňky: hravou sbírku uměleckých objektů majitele či soudobý nábytek. Aby interiér nepůsobil přeplácaně, rozmístili architekti artefakty různě po domě – v koupelně tak najdete asymetrické  fotografie a v druhém patře pyšně stojí na kovovém podstavci motorka. Nápadný je kontrast s velkým oknem, jež nabízí výhled do zahrady. Helma astronauta zase našla své místo v dřevěné skříni stejně jako robot.

Eklektický vkus majitelů pak architekti reflektovali i ve výběru nábytku. Mísí se tu vintage kousky z bleších trhů a produkty od zavedených značek jako Silvera, Knoll či Minotti. Kávový stolek a pětimetrovou sedačku v obývacím pokoji zase navrhl designér Thierry Lemaire, jenž pracuje pro firmu Fendi.

Volně stojící krb, který do obývacího pokoje vznáší punc retrofuturismu, navrhl Dominique Imbert v roce 1968 pro firmu Gyro-focus. Vana v hlavní koupelně vznikla na míru z mramoru a funguje v rovnováze se skleněným sprchovým koutem a chromovanými detaily.

Umělec Leonard Butler dodal ručně malované ilustrace do dětských pokojů a ateliér Art et Breton, který běžně pracuje i pro značku Christian Dior, pokreslil dveře a stěny šatny rozkvetlými větvičkami. 

Minimalistické svítidlo nad schodištěm bylo inspirováno dílem legendárního designéra svítidel Jamese Turella.

Ateliéry musely v návrhu zohlednit i investorovy koníčky. „Majitel miluje kvalitní hudbu, a tak jsme do interiéru zakomponovali špičkové audiosystémy. Snažili jsme se, aby byly prakticky neviditelné,“ vysvětluje architekt Tristan Auer.

Architektům se na jednom místě podařilo spojit historické doplňky i architekturu s moderními prvky a nevídanou sbírkou kuriozit. Známá noblesní čtvrť se tak rozšířila o další drahý, ale velmi elegantní klenot.

 

 

Jaký je Váš názor?

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...