Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Restaurace SCAN/SEN přináší skandinávský design na sever Moravy

Restaurace SCAN/SEN přináší skandinávský design na sever Moravy

„Je nám blízké čisté a jednoduché vidění, seveřany obohacené o hluboký soulad s přírodou,” uvádí designérka Daniela Hradilová projekt, který nedávno vznikl v srdci Ostravy. Restaurace SCAN/SEN čerpá nejen ze skandinávské kuchyně, ale i designu.

SCAN/SEN patří do skupiny Dependegroup, pod níž spadá několik restaurací, hotelů a rezidencí  mimo jiné hotel city.city. Zatímco Daniela Hradilová má na starosti přestavby prostor a design interiérů, kolega Daniel Šíra tvoří jídla. „V kuchyni platí víc než jinde naše motto: Nehledáme neobvyklá řešení, ale ta nejpřirozenější, která se zdají být neobvyklými. Nechceme se odlišit, ale přiblížit,”  vysvětlují.

SKANDINÁVSKÝ SEN

Do interiéru nového podniku chtěla designérka vnést co nejvíce světla. „A tak jsme natřeli stěny na bílo, na podlahu vybrali bílé teraco, do patra světle šedou stěrku, do koupelen bílé obklady, a celý prostor otevřeli co možná nejvíce okny: do ulice i do malého vnitřního dvorku,” popisuje.

Pocit severu se v interiéru promítá hlavně na použitých materiálech: designérka zvolila olejované smrkové dřevo, a to mimo jiné i na hlubokých rámech výloh, které dovnitř restaurace přímo vtahují kolemjdoucí. Dřevo doplnila dnes zřídka používanou teracovou podlahou. Jednoduchá linie otevřeného baru je zdůrazněna použitím elegantní nerezi.

Restauraci zdobí nábytek se skandinávským rukopisem. Židli DROP ve tvaru kapky navrhl Arne Jacobsen v roce 1958 pro kodaňský hotel Radisson Blue Royal. „Po padesáti letech znovuobjevená ikona si nás získala. I plast může být inspirován přírodou,” vysvětluje designérka. Židle, které se tu objevují v různých pastelových barvách i černé, se v prostoru nečekaně potkaly s motivem tapiserie, utkané v Moravské gobelínové manufaktuře ve Valašském meziříčí dle návrhu oblíbeného výtvarníka Petra Nikla. „Lístky netřesku mi připomínají židle kolem stolu, zrození a pokračování zároveň,” prozrazuje Daniela.

Interiér ale není jen o skandinávských ikonách. Ty se tu potkávají s českými hvězdami. Nad dubovými stoly kodaňské značky &tradition září lampy Ignis od designéra Eduarda Hermanna, vyrobené v české sklárně BOMMA. Právě kolekce Ignis dostala letos prestižní ocenění Red Dot Award 2016.

Poctu českému sklářství představují i sklenice či misky na dezerty  jedny navrhl František Vízner, jiné pocházejí z valašských skláren v Karolince. Nádobí je z Belgie, ale pár talířků je i z rukou Ronyho Plesla.

SEVERSKÉ ŘEMESLO

Ve SCAN/SENU nesmí chybět řemeslo. Houpací ovečka je z dílny dánského řezbáře Povla Kjera, najdeme tu kožešinu ze soba i džbány dánského klenotníka Georga Jensena.

Pozornost je tu věnována i těm nejmenším detailům  mramorovým svícnům a dózám od Ferm Living, nádobí a stolnímu textilu, který pochází od belgických SERAX. Dřevěné krabičky na příbory a servírovací stolky navrhla sama designérka stejně jako lavičku ze starého dřeva či podobně zpracované štokrle na umývadlo DŽBER od značky Jika Laufen.

„Design je součástí severu. Designové kousky najdete za každým stockholmským oknem, do kterého vidíte z ulice, v každém baru a obchůdku, ve vlaku, v každém filmu. Patří tam naprosto přirozeně, neokázale, protože jsou tam odjakživa. Nikdo tu nezapomněl na řemeslo, dokonce ani ve zrychleném světě sériové výroby. Sever je součástí designu,” uzavírá Daniela Hradilová, která kousek jedinečné Skandinávie přivezla do Ostravy.

 

 

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...