Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Veuve Clicquot: Cherchez la femme

Veuve Clicquot: Cherchez la femme

„Cherchez la femme“ neboli „Za vším hledej ženu!“, je fráze z knihy Pařížští Mohykáni od autora Alexandra Dumase st. V našem článku ale není zmíněna jen tak náhodou, pro značku Veuve Clicquot je totiž velmi příhodná. V její historii je zcela zásadní postavou Madame Clicquot , která sice značku nezaložila, ale do rodiny Clicquotů se přivdala. Hlavním krédem této ambiciózní ženy vždy bylo: „existuje jediná kvalita, ta nejvyšší“. I z tohoto důvodu se jí začalo přezdívat „La Grande Dame de la Champagne“, tedy „Velká dáma Champagne“. Z oblasti vinohradů, kde se pěstují hrozny pro ta nejlepší šampaňská vína.

Vinice Veuve Clicquot.

Historie značky Veuve Clicquot začala v roce 1772, když Phillipe Clicquot koupil několik dobře položených vinohradů v oblasti Champagne a založil rodinný vinařský podnik. Důležitou událostí se v roce 1789 stala svatba jeho syna  Françoise Clicquota, který si vzal mladou baronovu dceru Barbe Nicole Posardinovou. Manželství to ale bylo krátké, její manžel Françoise v roce 1805 zemřel. Barbe se však ve svých 27 letech rozhodla podnik převzít a vést ho. Byla také iniciátorkou prvního ročníkového šampaňského, které světlo světa spatřilo roku 1810 a stalo se tak prvním ročníkovým šampaňským vůbec. Její přístupy a nápady byly velmi inovativní. V době, kdy ženy byly vlastně skoro vyloučeny z obchodních záležitostí, značka pod jejím vedením prosperovala a strmě stoupala vzhůru.

Madame Clicquot

Velmi zajímavý je vývoj loga značky, která se dnes skládá z několika neodmyslitelných symbolů.

Časová osa přidávání symbolů značky Veuve Clicquot.

Základním a prvním symbolem značky byla kotva. Kotvu si v roce 1798 vybral Phillipe Clicquot pro značení korků lahví. A proč pouze pro označení korků? Odpověď je velmi prostá, protože v té době ještě neexistovaly etikety. Tím pádem byl korek jediný možný nositel odlišení se od ostatních druhů vín a značek. Kotvu Clicquot vybral jako křesťanský symbol naděje, který mu připomínal víru v jeho nově založený podnik.

K symbolu kotvy se roku 1805 přidal i podpis. Po smrti manžela se mladá paní Clicquot née Ponsardin stala hlavou podniku. Od té chvíle podepisovala veškeré dokumenty a korespondenci vždy: Vueve Clicquot Posardin. Tento podpis zůstal zachován dodnes nejen jako symbol značky, ale i jako pocta Madame Clicquot.

Roku 1811 proletěla nad oblastí Champagne kometa. Tento jev si mnozí vykládali jako znamení výborné sklizně.  Madame Clicquot vnukla tato událost nápad a hrozny sklizené v tomto roce použila na výrobu historicky prvního ročníkového šampaňského, které po celém světě sklidilo velký úspěch. Kometa se díky tomu stala dalším ze symbolů. Jako „šťastná hvězda“ tak dohlíží na osud značky i dnes.

Žluté značení etiket vzniklo překvapivě až v roce 1877. V době, kdy svět holdoval vínům s vyšším obsahem cukru, značka vytvořila šampaňské speciálně pro britský trh. Jako označení neslo nápis „Brut“, tedy suché víno. Žlutá barva byla vybrána proto, aby nové šampaňské odlišila od ostatních sladších vín, která byla označována bílou barvou. Vzhledem k tomu, že se víno ujalo a rostla po něm poptávka, nechala si značka toto obchodní označení ještě ve stejném roce zaregistrovat. Žlutá dominantní barva je dodnes s Veuve Clicquot neodmyslitelně spjata.

Inovace a neotřelost nápadů demonstruje značka i skrze netradiční designové boxy. Edice Yellow Label (vína s označením Brut) můžete spatřit například v boxu nákupní taška, americká schránka či ve speciálním plechovém penálu.

Edice Yellow Clicquot Journey pak nabízí box ve tvaru směrovky s 29 různými destinacemi nebo jako cestovní kufřík.

Také kolekce růžových vín má své speciální kreativní boxy, které sdružuje kolekce Say It With Clicquot. První box je navržen ve tvaru tlampače, jež může být využíván i jako chladící nádoba na sekt. Druhým velmi kreativním boxem je krabice se zabudovaným rekordérem, kam můžete namluvit svoji vlastní zprávu. Poslední box je papírový s možností vyloupnutí jednotlivých písmen a vytvoření tak vlastního nápisu na krabici.

Přijďte popřát štěstí projektu SQUAT iD23 se skleničkou Veuve Clicquot v ruce. Očekávat vás budeme v Pařížské 23 až do 22. prosince. Tak neváhejte a dorazte!

_____________________________________________________________________________________

Moët Hennessy Czech Republic s.r.o.
Karlovo náměstí 10, Praha 2
 

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků

O článku

Dominika Coufalová Autor:
Dominika Coufalová

Foto: veuveclicquot.com, veuveclicquot.tumblr.com, FB Veuve Clicquot, Dagmar Vyhnálková

Publikováno: 09.12.2016


Přidejte se k Insidecor komunitě...