Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Konceptové obchody jako zážitek, který vám nakupování online nenabídne

Konceptové obchody jako zážitek, který vám nakupování online nenabídne

Stejně jako mnoho jiných oborů, i design a móda se začaly vymezovat vůči rozmachu internetového nakupování. Všude po světě vznikají tzv. concept stores: tedy konceptové obchody, které nábytek, oblečení i doplňky prezentují v kontextu a přirozeném prostředí. Spíše než na nákupu si tu budete připadat jako doma či na milé návštěvě. Nadto tu můžete využívat různé služby: často je součástí prostoru kavárna či výstavní prostor. Představujeme vám osm zahraničních projektů, které nás zaujaly.

 

1. Friday Next – Amsterdam

Concept store Friday Next, který najdete v nizozemském hlavním městě, má svůj vlastní tým designérů Friday Next Studio. Najdete tu kavárnu a řadu zajímavých produktů: dostanete tu jak uhlí na gril, tak mýdlo připomínající nanuk a spoustu designových produktů od nizozemských designérů.

2. Hutspot –  Amsterdam

Další amterdamský concept store vás dostane jednoduchým interiérem, skvělou kávou i občerstvením. Tu si vychutnáte při pohledu na vzorně srovnané stojany s minimalistickým oblečením, které stojí hned vedle polic s knihami a interiérovými doplňky. Nechybí ani fotobudka. Co víc, Hutspot lze využít i jako skvělé místo na učení či práci.

3. Bikini – Berlin

Berlínský konceptový obchod Bikini můžeme nazývat přímo prvním konceptovým obchodním domem. Název dostala budova v padesátých letech – Berlíňanům kvůli své architektuře připomínala dvojdílné plavky, které tehdy právě přicházely do módy. Bikini Concept Mall pojí nakupování, relaxaci, práci, ubytování a zábavu. Najdete tu pečlivě vybrané obchody i gastronomická zařízení. Žádné velké řetězce s oblečením tu nehledejte: první tři patra představují značky, které se ještě nedostaly do povědomí Berlína a Německa. Součástí projektu je několik modulárních boxů (tzv. Bikini Berlin Boxes), kde se střídají prezentované značky a fungují jako pop-up obchody.

 

4. YME – Oslo

Tři patra umění, módy, literatury a designu. To je osloský concept store YME. pojmenovaný po bájném norském obrovi. V přízemí vás přivítá 25 metrů dlouhý ornament z borovicového dřeva. Pořídíte tu těžko sehnatelné kolekce oblečení, ale i časopisy či stylové knihy. Za uměním můžete zajít do místní galerie, odpočinout si na zelené terase a na závěr si dát kávu v místní kavárně. Pořádají se tu přednášky i workshopy a YME je místem častých společenských sešlostí.

5. Nina – Panama City

V konceptovém obchodu Nina se díky drobnému občerstvení najíte, v kavárně ochutnáte kávu a seženete tu i pěkné šperky. Hlavní náplní je tu ale interiérový design a doplňky: dostanete tu obrazy, kožené produkty i zajímavé knihy. Majitelka obchodu, podle které dostal prostor jméno, miluje cestování a do svého obchodu dováží produkty z celého světa. Krásné věci podle ní patří ke každodennímu životu.

6. Bombay Electric – Mumbai

V tomto konceptovém obchodě se vše točí kolem smyslových zážitků a tradičních indických řemesel i designu se špetkou tropického nádechu. Prodává se tu oblečení, knihy i hudba. „Milujeme barvy a textury. Věci musí nejen dobře vypadat, ale musíme mít i radost z jejich doteku,“ říká tým Bombay Electric.

7. Story – New York

Newyorský konceptový obchod Story je opravdu jedinečný: prodává totiž příběhy. Jednou za čtyři až osm týdnů zvolí jiné téma, které často reflektuje aktuální trendy či události a podle kterého se obměňuje sortiment, program i design interiéru. Obchod založila Rachel Shechtmant, která dříve pracovala mimo jiné pro obuvní firmu TOMS či potravinářskou společnost Kraft. „Story je projekt, který se na svět dívá pohledem časopisu, proměňuje se jako galerie a prodává jako obchod,“ vysvětluje tým Story.

8. Restir – Tokyo

V tokijském Restiru se nachází obchod se surfařskými potřebami, dva butiky, návrhářská firma a kavárna. Místnosti jsou tu výhradně černé a velký důraz klade obchod na technologie: jmenujme třeba opravdu úzké reproduktory, futuristické hodinky či lampy ve tvaru lebky.

Vypadl nám ze seznamu váš srdeční konceptový obchod? Napiště nám do komentářů! Děkujeme.

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků

O článku

Veronika Čáslavská Autor:
Veronika Čáslavská

Foto: www.coolhunting.com, www.each-other.com, www.couturing.com, www.departures-international.com, www.mumbaimag.com, www.ninunina.com, www.spafinder.com, www.tripadvisor.com, www.shopkaart.nl, www.hipshops.com, www.postcollective.com, www.urdesignmag.com

Zdroj: Friday Next, Hutspot, Bombay Electric, Lufthansa Magazine, Story, Nina, Restir, YME, Bikini

Publikováno: 23.03.2016


Přidejte se k Insidecor komunitě...