Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

 

Veletrh Heimtextil, který se konal v půlce ledna a o jehož konceptu jsme vás informovali v tomto textu, přinesl mnohem více než jen klasické stánky vystavovatelů. Zaujal nás především takzvaný Theme Park, který navrhl ateliér Vasken Yéghiayan: poutavě zpracoval téma tohoto ročníku: „Well-Being 4.0“. Jeho hlavní náplní bylo nastínit i objevovat možnosti, jak nacházet odpočinek a klid v dnešní online a technologiemi propojené době.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

V samotném centru Theme Parku se nacházela veliká skulptura, která měla připomínat slunce: a v něm byly reprezentované nadcházející trendy. Kruhová struktura návštěvníkům nabízela intenzivní zážitek z předmětů, které mohly navodit pocit klidu i relaxace. Na kruhových stolech se navíc promítala videa, jež představovala trendy pro následující sezónu. To ale zdaleka nebylo vše.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

CESTOU KE SLUNCI

Cestu k tomuto slunci plnému látek vám pomáhaly najít stolky připomínající květiny, na kterých bylo opět prezentováno celé spektrum látek v různých barvách i provedení textur a materiálů. Tvar lístků těchto pomyslných květin se poté dále odrážel i v jiných místech: ať už právě v centrálním slunci či osvětlení v komunitní zóně.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Textilie i materiály se letos dělily podle dojmů, které mají navozovat: pečovat, chránit, obohacovat či přinášet energii. Zatímco barevná paleta, jejímž úkolem bylo chránit, obsahovala především světlé a jemné barvy, energická paleta byla zase plná kontrastů či fluoreskujících prvků. Textilie, jež mají za úkol pečovat, se zase nesly v přírodních barvách a inspiraci si materiálově i barevně odnášely z půdy či kamene. Špetku luxusu přidala paleta, jejímž cílem bylo obohacovat: obsahovala metalické akcenty a odrážela odstíny i textury oceli či zlata.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

KOKONY JAKO NÁZNAK BUDOUCNOSTI

Kolem centrálního slunce postavili organizátoři pět kokonů připomínajících planety. Každý z nich originálně zpracovával jiné téma související s budoucností látek: pohostinnost, technologie, řemeslo, obchod a udržitelnost.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

Tým Heimtextilu oslovil několik umělců, kteří pro každé z těchto témat vytvořili projekt: prohlédnout jste si tak mohli instalace od uměleckých skupin jako Dawn Of ManMartyna GolikThinkk StudioLaetitia de Allegri a Matteo Fogale.

Události - Veletrh Heimtextil působil na všechny smysly

A co přinesly další tematické kokony? Jednotlivé instalace vám představíme v dalších textech.

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků

O článku

Veronika Čáslavská Autor:
Veronika Čáslavská

Foto: insidecor

Publikováno: 24.01.2016


Přidejte se k Insidecor komunitě...